Een weekje strand ! - Reisverslag uit Pololem, India van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu Een weekje strand ! - Reisverslag uit Pololem, India van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu

Een weekje strand !

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

02 Januari 2011 | India, Pololem

Gelukkig nieuwjaar allemaal ! :D
Ik hoop dat jullie het allemaal een leuk feestje hebben gehad. Hier was het een groot feest.

Na Hampi zijn we vertrokken met een lange treinrit naar het strand: Goa! Goa is niet te vergelijken met de rest van India. Hier zijn ook veel honden en koeien (die echt OVERAL lopen,zelfs op het strand) maar het is er rustiger. De verkopers weten hoe ze om moeten gaan met toeristen en je wordt daardoor niet elke minuut aan je arm getrokken. In Colva 'kerst' gevierd. De Indiers doen daar niet aan, dus met zn 2e een biertje gedronken en naar live muziek geluisterd.

Na 2 dagen strand liggen in Colva, vonden we dit niet de place to be voor oud-en-nieuw. Dus de spullen gepakt en verkast naar Palolem. Het strand is hier mooier, maar iets meer verkopers die ook op het strand lopen. Het voordeel hiervan is dat je niet in slaap valt! Voor ons is dit echt een paradijs. Heerlijk om langs het strand te lopen, liggen en staan. De Indiers die hier zijn houden niet van strand, die lopen en staan alleen maar. Gelukkig maar, extra strandbedjes voor ons. Elke avond heerlijk vis gegeten of vlees. Fantastisch!! Een keer zelfs onze eigen vis uitgekozen, ik een tonijn en Mink..tsja omdat het kan..een HAAI. Ik moet zeggen dat die haai ook goed smaakte.
De verveling leek bijna te komen na 3 dagen strand liggen. We vonden het tijd worden voor wat ACTIE ! Niet een klein beetje actie, maar gelijk veel activiteit. Op oudjaardag gingen we namelijk met 2 noorse meiden en 2 leiders de jungle in. Niet voor een rustige wandeling, maar om te gaan Canyoning. Canyoning is dmv springen,abseilen,wandelen en zwemmen van A naar B komen. De wandeling door de jungle begon gelijk met snel omhoog, stukje zwemmen en abseilen maar en springen! De foto's staan allemaal op internet! Het was echt heeel erg gaaf, terwijl sommige momenten toch best eng waren. Zo ging ik dapper als eerste een keertje abseilen, bleek het touw te kort te zijn (expres) zodat ik het laatste stukje me moest laten vallen in het water: Suprise !!
Voldaan vonden we na een lange dag de jeep, alleen de jeep was ook een uitdaging opzicht, waardoor we tijdje langs de weg hebben gestaan. Ach, dat is India !

We hadden die avond geen tijd om te rusten, want er stond een groot feest op ons te wachten. Iedereen in Palolem zou naar Neptune's point komen. Een grote strand tent met dj's en beamer show. Het was een geslaagd feest en ik wist al 4,5uur eerder dan jullie dat 2011 tof is! De volgende dag gingen we er relatief vroeg uit voor de Nieuwjaarduik. Helaas hier geen unox mutsen en knakworsten. Toch vinden wij dat iedereen eens in zijn leven de nieuwjaarsduik moet doen. Op de speciale datum van 1-01-2011 dachten we dat we er maar eens aan moesten geloven. Na wat rek en strek oefeningen ging Mink mij voor. Daarna was het mijn beurt! Dapper maar vol vertrouwen rende ik naar het water en nam een duik. Yeaahh, weet iets wat ik door kan strepen op mijn lijstje try-before-you-die.

Vandaag nog even rustig in een bootje gedobberd om vannacht te hobbelen in een bus richting Mumbai! Een grote stad, dit keer heb ik mij iets beter voorbereid. Een grote sjaal en lange broek om veilig en iets minder gestoord te worden in Mumbai. Ik ben erg benieuwd!!

PS: Voor ons is Goa het paradijs van India, maar voor een vakantie zijn de canarische eilanden beter ;) Hier iets te veel Indische cultuur voor een Hollander denk ik.

Www.picasaweb.google.nl/lian.steef

  • 02 Januari 2011 - 08:37

    Jolien:

    Jij ook nog maar een keer een heeeeeel gelukkig nieuwjaar!!! Zullen we ruilen, jij een weekje hier en ik een weekje strand hahha..sterkte in Mumbai :P dikke kus!!!

  • 02 Januari 2011 - 08:48

    Christien:

    O wat klinkt dat spannend en leuk!! Vooral dat te korte stuk touw waar je even door verrast werd... Gelukkig niewjaar, waarvan de helft voor jou natuurlijk sowieso heel gaaf gaat worden! Geniet, kus Chris

  • 02 Januari 2011 - 09:09

    Hans En Elly:

    Voor jou een mooi 2011 toegewenst vanuit Maarssen! De start is al geweldig zo te zien. Veel plezier daar en een dikke kus van ons.

  • 02 Januari 2011 - 10:03

    Guusta:

    Weer een fantastisch verhaal en geweldige foto's. Ben blij dat ik nu weet wat je allemaal in de jungle kan doen, vind het heeeel stoer dat je dat allemaal durft. Een gewone wandeling ga ik maar doen.
    goede reis
    dikke kuzz

  • 02 Januari 2011 - 12:59

    Chantal:

    Jij ook de beste wensen Lian!! Leuke foto's allemaal.
    Groetjes Chan en Dirk

  • 02 Januari 2011 - 13:16

    Marjolein:

    Happy newyear skatsie!
    Wauw, dat water zal wel heel koud geweest zijn met die nieuwjaarsduik;) Chill met die billen en tot je volgende verhaaltje! Liefs xx

  • 02 Januari 2011 - 14:24

    Paul R:

    Ook de beste wensen voor 2011!
    Veel plezier verder, nog 8 dagen en ik ga naar Costa Rica.
    Gr. Paul

  • 02 Januari 2011 - 15:13

    Niels:

    Jij ook de beste wensen Lian..... Heel veel plezier nog

    Groetjes Niels en Karin

  • 02 Januari 2011 - 15:59

    Mathilde:

    Gelukkig nieuwjaar! Leuk verhaal, haai eten lijkt me ook wel wat. X

  • 02 Januari 2011 - 16:00

    Linda :

    gelukkig nieuwjaar!

  • 03 Januari 2011 - 09:33

    Niek:

    Jij ook nog een Happy New Year :) bij ons was het nog 6 uur eerder als bij jou :p

  • 03 Januari 2011 - 19:24

    Mirjam:

    Zo jij hebt 2010 goed afgesloten zo'n te lezen en te zien! Vet gaaf allemaal!
    Ik bel je gauw. Dikke kus Mirjam

  • 03 Januari 2011 - 19:25

    Mirjam:

    Zo jij hebt 2010 goed afgesloten zo'n te lezen en te zien! Vet gaaf allemaal!
    Ik bel je gauw. Dikke kus Mirjam

  • 08 Januari 2011 - 06:57

    Marianne:

    Happy New Year... kan nog wel toch?

    Wat ben ik toch slim ;-) ...ik maar denken dat je nog geen reisverhalen had geschreven omdat ik geen mailtjes daarover kreeg... bleek dat ik me niet had aangemeld.

    Nu heb ik ze alsnog allemaal gelezen: leuk dat je al zoveel geschreven hebt en avonturen hebt beleefd.

    Heel veel plezier nog!
    Groetjes ook van de mannen,
    Marianne

  • 03 Februari 2011 - 21:49

    Ies:

    He Lienie,

    Hier weer een berichtje.
    klinkt leuk dat nieuwjaar in India. en wat een schattig puppy!!! heb je m meegenomen? en wat is je haar kort!! daar naar de kapper geweest?? wat super veel foto's op je picasa ook! die ga ik een volgende x kijken;) haha.
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pololem

Backpacken door Azië!

Recente Reisverslagen:

01 April 2011

Ankor wie? De Ankor Wat!

20 Maart 2011

Bye, Bye Vietnam

04 Maart 2011

Brommertje rijden en loempia's vouwen!

20 Februari 2011

Tibet tour! Tasha delek !

05 Februari 2011

Jungle tripje!
Lianne

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 20980

Voorgaande reizen:

10 December 2010 - 29 April 2011

Backpacken door Azië!

Landen bezocht: