Tibet tour! Tasha delek ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu Tibet tour! Tasha delek ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu

Tibet tour! Tasha delek !

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

20 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Tasha delek ! :)

Hoe gaat het daar in Nederland?! Ik had een beetje met jullie te doen, omdat het daar zo koud blijkt te zijn soms. Wat kan je dan doen? Juist naar een plek waar het ook koud is: Tibet !

Vorige week zaterdag vertrok om 6 uur de bus naar Tibet. Een groep van 16 mensen tussen de 25-45 jaar en ik. 3 Nederlanders, 3 Engelse, 1 Amerikaan, 1 Canadese, 5 uit Spanje, 2 uit Argentinie, 2 uit Zweden. En al deze mensen hadden het over het algemeen erg gezellig met elkaar !
Het is best lastig om Tibet in te komen, 4 mensen hebben geen Visa gekregen voor Tibet. Bij de grens lieten we onze gids en bus in Nepal en staken met onze tassen de grens over. De grens is een lange brug. Daar begon de grote controle of je NIKS van Dalai Lama bij je had. Ik had wel wat boeken meegenomen, dus HUP, hele tas op de kop. Daarna netjes weer ingepakt en mocht ik de grens over.

Het landschap was deze dag nog niet zo indrukwekkend, het leek nog erg op Nepal. Na een hele koude nacht!! OVERAL WAS HET KOUD! Zaten we met zn alle weer super vroeg in de bus. Deze dag was het uitzicht waanzinnig! Het land is echt zoo onwijs mooi! Overal waar ik keek was het zo erg mooi. Daardoor heb ik heel erg veel fotos gemaakt. Toch kan ik niet beschrijven en laten zien hoe mooi het landschap is. Hopelijk wordt het binnenkort makkelijker om dit land te bezoeken.

Na 2 lange dagen in de bus zitten hadden we een busvrije dag! Wooeehh! Tijdens dagen dat we in een stad waren hebben we veel tempels bezocht en uitleg gekregen over alle Boeddha's en het geloof. Erg interessant waarin zij geloven en hoe ze daarmee om gaan.
De eerste dorpjes waren heel erg apart. De wegen zijn onwijs groot, weinig verkeer en ook weinig mensen op straat. De mensen die op straat lopen leken we depresief, maar gezien de politieke situatie ook niet zo raar. Over de politieke situatie en de Dalai Lama mocht NIET over gepraat worden.

De laatste drie dagen waren we in Lhasa. De hoofstad van Tibet. De stad is in 2e verdeeld. Een oude en nieuwe stad. De oude stad heeft veel markten met super veel souveniers en een tempel waar mensen omheen bidden op allerlei manieren. Maar waar Lhasa bekend om staat is het Potala Palace! Het grote paleis waar de Dalai Lama 5-15 heeft gewoond. Dit paleis hebben we ook bezocht. Jemig, wat is dit groot en mooi! Elke kamer helemaal versiert met van alles! Verschillende beelden van allerlei Dalai Lama's en Boeddha's. Erg mooi en zonde dat het paleis niet meer in gebruik is. Ik hoop dat de situatie heel erg snel veranderd in Tibet, maar dat zal vast heel erg langzaam gaan of nooit...

Het was zoo onwijs leuk! De hele groep, het landschap, de cultuur, de mensen, alles! Als iemand de kans krijgt om deze tour te kunnen doen, GA HET DOEN! Het is echt de moeite waard. Omdat ik het moeilijk vind om te vertellen hoe gaaf deze week was, worden mijn foto's op dit moment geupload en zijn ze straks te zien op : www.picasaweb.google.nl/Lian.Steef

Heel erg veel kijkplezier! ;)


  • 20 Februari 2011 - 10:19

    Bram En Anny:

    Hoi Lianne,
    Als iets zo mooi is dat het niet te beschrijven is, moet je dat ook niet doen. Deze ervaring kan niemand je meer afpakken. Ik denk dat ook foto's lang niet alles kunnen zeggen. Gelukkig kun je straks thuis alles vertellen. Hier is alles goed. Zondagmorgen, zwemmen, koffie met wat lekkers, lezen en luieren.
    tot horens en veel plezier verder!! liefs van ons

  • 20 Februari 2011 - 10:22

    Mathilde:

    Jeetje Lianne, wat heeft Tibet reusachtig mooie landschappen zeg. Prachtig. Beter gezegd: adembenemend ;).

    X

  • 20 Februari 2011 - 10:27

    Ruud:

    Impressive hoor! Nu als een gek naar Vietnam om lekker op te warmen! x

  • 20 Februari 2011 - 10:41

    Marloes Stoker:

    Wow liann.. Kan me voorstellen dat het in het echt nóg mooier is dan op de foto's! :D Super vet joh!! Geniet van alles daar want voor je het weet is het voorbij.. Ik kan het weten, ik ga straks naar Nederland!! :o

  • 20 Februari 2011 - 10:50

    Christien:

    Wauw wat ontzettend mooi daar! Jaloers!!! Ik heb mij niet door alle 321 foto´s heen kunnen werken;), maar de foto's zijn echt geweldig! En wat stoer dat je alleen reist nu! Geniet!

  • 20 Februari 2011 - 11:15

    Esther:

    Jeminee, fantastisch! Al lezend en foto's bekijkend wordt Groningen saaier en saaier :p
    xx

  • 20 Februari 2011 - 11:31

    Jolien:

    Woooow lian je moet bij een reisbureau gaan werken ;-) dan had ik mn ticket al geboekt hahahah..kan me voorstellen dat je idd niet goed kunt beschrijven hoe mooi het was!! Heeeeeel veel plezier alvast in Vietnam! kusss

  • 20 Februari 2011 - 17:34

    D.B.Vosjan-Seinen:

    Wat beleef je een mooi avontuur zeg! Geniet er maar van en we blijven het lezen!
    Moeder Mirjam

  • 21 Februari 2011 - 18:13

    Guusta:

    Heb je foto's ook bekeken, wat een bijzonder land zeg.
    Wel hele mooie foto's !!!
    kuzz Guusta

  • 21 Februari 2011 - 18:24

    Edwin:

    Hee Lian,
    zo te zien wordt je kledingstijl ook steeds beter.. in ieder geval weer goed om te lezen dat je het ontzettend naar je zin heb.
    en als ik toevallig een keer in de buurt van Tibet kom. Dan moet ik ook maar even het reisje maken..!

    Gr. Edwin xx

  • 23 Februari 2011 - 08:14

    Elly:

    Wat een fantastisch avontuur . Heerlijk om te lezen.
    Wij storten ons maar eens vandaag in het wilde gedoe van de sauna in soesterberg.Even de vrieskou ontvluchten.
    kus van hans en elly

  • 27 Februari 2011 - 13:24

    Ans:

    Toen ik van PM hoorde dat je naar Tibet ging was ik wel een beetje jaloers. Een zeer bijzonder land met zo,n rijke geschiedenis en cultuur. Je moet me later maar vertellen hoe het was om daar te zijn. Op de foto,s zag ik een natuur die lijkt op een maanlandschap, maar de mensen en gebouwen zijn kleurrijk, en wat hebben ze een ander uiterlijk. Wat een geweldige reis Lianne, geniet van alles wat je meemaakt. Liefs en groetjes van Ans.

  • 01 Maart 2011 - 22:44

    Floortje:

    Lieve Lianne,

    Wat een prachtige foto's! Alleen die slacht foto's zijn wat minder ;). Wat een super mooi land. De foto's zijn al erg indrukwekkend, laat staan als je er doorheen loopt. Dit zal je niet snel meer vergeten!! Hier is het erg saai, het weer valt hier behoorlijk tegen. Je mist niets hier in Nederland! Ik lees dat je nu richting Vietnam vertrekt, nou mocht je in het zuiden komen, doe de groeten aan de fam. van Trung. En als je nog een slaapplek daar nodig hebt dan horen we het graag. Trung heeft een lief nichtje dat goed engels spreekt en vast iets voor jullie kan regelen of laten zien.

    Geniet van elke minuut! En ik blijf je volgen!! Super leuk!

    Dikke kus, Liefs Floortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Backpacken door Azië!

Recente Reisverslagen:

01 April 2011

Ankor wie? De Ankor Wat!

20 Maart 2011

Bye, Bye Vietnam

04 Maart 2011

Brommertje rijden en loempia's vouwen!

20 Februari 2011

Tibet tour! Tasha delek !

05 Februari 2011

Jungle tripje!
Lianne

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 20961

Voorgaande reizen:

10 December 2010 - 29 April 2011

Backpacken door Azië!

Landen bezocht: