Brommertje rijden en loempia's vouwen! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu Brommertje rijden en loempia's vouwen! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu

Brommertje rijden en loempia's vouwen!

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

04 Maart 2011 | Vietnam, Hué

Halloo !

Hoe is het in het alweer koude Nederland?! Het weekend staat weer voor de deur, dus hier wat leesvoer!

Inmiddels alweer 2 weken geleden dat ik Tibet heb verlaten en al mijn warme kleding naar Nederland heb gestuurd. Het werd tijd voor iets warmers Vietnam! Via Bangkok naar Hanoi gevlogen.
Het eerste wat ons op viel in Hanoi, is dat het veel meer georganiseerd is. Geen grote puinhoop. Ik kan niet ontkennen dat er veel verkeer is, maar hier gaat het minder kriskras en lijken er zelfs regels te zijn. De straten zijn relatief schoon en, wat ik gezellig vind, veel mensen eten op kleine krukjes op straat.
Het weer is alleen als in de zomer in Nederland, erg bewolkt en soms wat regen.

In Hanoi hebben we een overdekte markt bezocht. Om je een voorstelling te kunnen maken van deze markt, moet je denken aan de Action. Doe de Action keer 50 (ik overdrijf niet) en bedenk dat je er ook kan eten en 3 verdiepingen heeft. De Vietnammese doen hier hun boodschappen voor alles. Om ons gelijk te mengen met de Vietnammese hebben we ook een lekker hapje op straat gegeten, het voedsel is hier echt heel goed. Wat erg vermakelijk is, is eten met Mink op straat. Hier in Vietnam, en ook al in Tibet, eten ze met stokjes. Ik had in Tibet al flink geoefend, maar Mink nog niet. Meestal zorgt dit voor hele leuke en bijzondere eettechniek van Mink zijn kant. Erg lachwekkend ook. Soms is het zelfs nog leuker om de Vietnammese te bekijken, wanneer Mink eet.

Halong Bay kan niet worden gemist als je een bezoekje brengt aan Vietnam. (misschien Sapa ook wel niet, maar dat hebben wij stiekem wel gedaan). Halong Bay is aan de kust. In het water komen er allemaal rotsen omhoog, echt honderden! Met een georginiseerde jongerengroep hebben we 1 nacht op de boot geslapen en 1 nacht op een prive-eiland. Gedurende de hele dag waren er activiteiten, zoals Kayaken, grot bezoekje, speedboat tripje en 's avonds feest! Erg leuk gehad!

Ninh Binh een stad iets noordelijker dan Hanoi was onze volgende bestemming. De eerste dag waren we snel tot de conclusie gekomen dat de stad niks te bieden heeft. Volgende dag de omgeving bekeken met een brommer! Woooh dat was zoo gaaf! In de stad kennis gemaakt met het drukke verkeer en daarna lekker crossen op rustige padden. Onderweg gestopt voor verschillende activiteiten, bootje varen, tempels bekeken en uitzichtspunten beklommen. Een hele leuke dag !

's Nachts zijn we vertrokken naar Hue. De stad is de oude keizerlijke hoofdstad van Vietnam. Het keizerlijke paleis in de stad is een replica van de Verboden Stad in Peking. Wat daardoor heel erg mooi is. Door verschillende oorlogen is een groot deel ervan verwoest. Ze zijn al 20 jaar bezig om de oude stad te renoveren! Buiten dit gedeelte is er een gezellig straatje met allerlei eettentjes. Ook hier hebben we een brommertje gehuurd om de omgeving te kunnen bekijken. De straten zijn hier iets drukker in de stad, dus erg goed dat we in Ninh Binh al geoefend hadden! Rondom Hue zijn echt fantastische gebouwen te zien! De koningen, of leiders hadden niet zoveel zeggenschap, omdat ze onder druk stonden van de Fransen. Daardoor hadden ze veel tijd om mooie gebouwen te bedenken en bezig te zijn met hun graftombes. Wat erg indrukwekkend is om te zien.

Om in de gehele Vietnamese wereld te verplaatsen heb ik vanmorgen een kookcursus gevolgd. Eerst op de markt alle producten gekocht. Erg leuk om daardoor heen te lopen. In elke gang was er iets anders te koop: super verse vis, de helft leefde nog, vlees, groente en fruit. Daarnaast weer een supergrote Action :).
Het koken kon beginnen. Om eerlijk te zijn ben ik niet een toptalent in alles heeeeeul klein te snijden, maar het rollen van de loempia's ging erg soepel! Ook de plaatstelijke pannenkoek en noodle's soep was voor mij geen probleem. Na die tijd alles zelf opgegeten en moet zeggen, was erg lekker!

In de tussentijd zijn er ook nog 2 mooie jurkjes voor mij gemaakt. Morgen vertrekken we naar Hoi An en daarna strand! :) Lekker bruin worden!

PS: www.picasaweb.google.nl/lian.steef veel kijkplezier! En de jurkjes staan er expres niet op ;)

  • 04 Maart 2011 - 07:54

    Esther:

    Toch zin gemaakt om een stukje te schrijven? En maar goed ook, het klinkt weer fantastisch!
    xx

  • 04 Maart 2011 - 08:10

    Marloes:

    Jeetje Liann, ik zou bijna op het vliegtuig stappen en jouw kant op komen! Het is me hier namelijk veel te koud!!! Maar wat Esther zegt: het klinkt weer fantastisch! Ben benieuwd naar je jurkjes ;)

  • 04 Maart 2011 - 08:31

    Mathilde:

    Ben je ook al een varkenskop aan een touwtje tegengekomen op de markt? ;-). xxx!

  • 04 Maart 2011 - 11:40

    Paul R:

    Ik kan er veel in herkennen, wat jullie allemaal hebben gedaan. Echt fantasisch. Al een hond geprobeerd? Ik heb het niet gedaan hoor. Hahaha.
    Succes verder

  • 04 Maart 2011 - 12:34

    Jolien:

    Bedankt voor dit super leuke jaloersmakende leesvoer op een brakke vrijdag :D Goed begin van mn weekend hahah..en zelfs het zonnetje schijnt hier dus met de verwarming op 30 is het hier ook best lekker hoor ;-) Op de eerste ploma verwachten we nu natuurlijk wel iets van je kookkunsten he?! Kuss

  • 04 Maart 2011 - 13:56

    Christien:

    Wat een verhalen weer! Super leuk:) Alleen die gebraden hond op die foto, ieeeh, wordt al misselijk als ik er naar kijk. Verwacht inderdaad wel een lekker loempiaatje op de eerste ploma als je weer terug bent he?! Liefs

  • 04 Maart 2011 - 15:26

    Jildau:

    Hey!

    Heb net even al je verhaaltjes ingehaald! Kon er geen tijd voor maken toen ik zelf op reis was :)
    Jij maakt ook veel mee zeg! Leuk om te lezen!
    Leuk dat je ook een kookcursus hebt gedaan, heb ik in Chiang Mai gedaan.
    Ga nu even je foto's bekijken.

    Groetjes Jildau

  • 04 Maart 2011 - 16:23

    Marjolein:

    Liantjeeeee! Ik wil ook op reis door jouw heerlijke verhalen:D Echt heel tof om te lezen dat je het zo leuk hebt en dat je geniet! Kussen xx

  • 04 Maart 2011 - 17:00

    Fam Boon:

    Hey

    Nou ik heb weer even zitten genieten van je mooie verhaal.

    Dikke Kuzz den Boontjes

  • 05 Maart 2011 - 12:36

    Mirjam:

    Ik was juist nieuwsgierig naar de jurkjes.. (Kan ik toevallig iets gezien hebben (zwart/wit?) op 1 van de foto's?)
    Super leuk verhaal weer lian!
    Liefs Mirjam

  • 06 Maart 2011 - 10:30

    Guusta:

    Ja wat een leuk jurkje , Mirjam je heb het goed gezien volgens mij.
    Veel plezier in Vietnam
    Kuzz

  • 07 Maart 2011 - 16:06

    Sandra:

    Hoi Lianne,

    gaat wel goed met je he? Super joh.
    Ik reageer niet op je verslag (want heb er maar kleine stukjes van gelezen), maar stuur je wel een vraag namens Gerald, want hij wil graag weten of je vanaf begin mei beschikbaar bent tot medio september?? Dit ivm. onder andere vakantievervanging. We horen het graag even van je.

  • 07 Maart 2011 - 16:09

    Sandra:

    hoe gaan we dan contact hebben? via mail?? of doe je dit via Chris bijvoorbeeld? ik zie het wel verschijnen, we hopen spoedig reactie van je te krijgen
    een geweldige tijd nog verder tot eind april!

  • 09 Maart 2011 - 15:10

    Ikzelf :

    Reactie op Sandra. Wil je mij mailen op lianne_Stevens@hotmail.com?
    Facebook is in Vietnam geblokkeerd dus kan niet met Chris communiceren en heb hier het emailadres van de praktijk niet. Hopelijk lees je dit berichtje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hué

Backpacken door Azië!

Recente Reisverslagen:

01 April 2011

Ankor wie? De Ankor Wat!

20 Maart 2011

Bye, Bye Vietnam

04 Maart 2011

Brommertje rijden en loempia's vouwen!

20 Februari 2011

Tibet tour! Tasha delek !

05 Februari 2011

Jungle tripje!
Lianne

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 20961

Voorgaande reizen:

10 December 2010 - 29 April 2011

Backpacken door Azië!

Landen bezocht: