Bye, Bye Vietnam - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu Bye, Bye Vietnam - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu

Bye, Bye Vietnam

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

20 Maart 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Laatste verslag was uit Vietnam. Zoals al de hele reis vliegt de tijd en ben ik inmiddels in Cambodja! Vietnam vond ik heel erg leuk en had niet zoveel zin om daar vandaan te gaan, maarja had maar een visum voor 1 maand.

Waarom ik Vietnam zo leuk vond? De eerste twee weken waren super leuk en het zuiden is misschien nog wel leuker!

Na Hue zijn we vertrokken naar Hoi An. Mink met de trein en ik achterop de scooter, een geweldige tour van 6 uurtjes. Bij aankomt kennisgemaakt met happy hour van cocktails, gelijk erg leuke nacht gehad.
Volgens de backpackers die we hadden ontmoet is Hoi An het leukste plaatsje. Niet alles wat je onderweg hoort klopt, maar Hoi An is geweldig! De huizen zijn in mooie oude stijl, er is een autovrije zone, een rivier met daar langs eetgelegenheden en (erg belangrijk) veel winkels met kleding! Na mijn shopverslaving in Hue kon ik hier rustig verder shoppen! Heerlijk, weer 2 jurkjes en een winterjas erbij!

Niet alleen shoppen is een verslaving. Een nieuwe verslaving in Vietnam is brommertje rijden. Ook hier brommertje gehuurd en de omgeving bekeken en naar My Son geweest. Een groot gebied in de jungle waar vroeger grote paleizen of forten waren, alleen nu echt helemaal niks van over. Wel een leuke tour op de brommer gehad, voor het eerst een boze hond gezien die mijn kuiten erg aantrekkelijk vond, erg blij dat ik met de brommer weg kon scheuren!

Na Hoi An met een nachtbus naar Nha Trang aan het strand! Beide veel zin in, maar alles viel daar zo tegen dat we de volgende dag al in Mui Ne waren. Een super hotel gevonden met zwembad en uitzicht op zee. Paar dagen heerlijk ontspannen en ook weer een brommer gehuurd. Deze keer zandduinen bezocht, erg mooi! Een klein woestijntje! Alleen jammer dat sleeën mislukte en als een zandmonster terug kwam.

Saigon! Onze laatste bestemming in Vietnam. Hier was het erg druk met brommertjes en konden we onze oversteek techniek weer toepassen: ogen dicht, vingers gekruist en lopen maar! In Saigon een stadswandeling gemaakt door groot park waar iedereen aant sporten was en heb ik het oorlogsmuseum bezocht. Dit was wel erg indrukwekkend! Daarna ook even nergens meer zin in.
Die nacht vertrok Mink naar Con Dao Islands. In Saigon nog de bekende Cu Chi tunnels bezocht. De gids maakte over een grap van en samen met twee Brabanders daar veel lol gehad. Terwijl het een bijzondere plek is.
De laatste drie dagen met boot en bus door het gebied van de Mekong Delta gegaan. De tou was erg slecht. Erg jammer want het is een bijzonder gebied, waar alle mensen gebruik maken van de rivier. Om te vissen, wassen, maar er zijn ook verschillende markten op het water! Veel leuke dingen gezien en mij toch vermaakt mede door de andere uit de groep.

In Cambodja heb ik Mink weer ontmoet. De laatste drie weken reizen zijn ingegaan. Een week Cambodja en twee in Laos en daarna lekker vakantie houden met PM in Thailand! Zodat we net op tijd zijn om Koninginnedag in Nederland te vieren!

• 20 Maart 2011 - 06:45

Mariette:

hey lianne. zie nu dat jij ook aan het reizen bent. vet leuk!! thailand, cambodja, al die dingen wil ik ook nog gaan doen. maar zit nu eerst in australie. en ben in NZ geweest. ook erg leuk. maar super duur hiero.
    have a good trip!!

groetjes mariette

• 20 Maart 2011 - 09:21

Mathilde:

Je leeft nog! Met het kopen van een winterjas ben jij er dit jaar wel heeel vroeg bij zeg ;-). Al plannen voor plekken die je in Thailand gaat bezoeken? De fietstocht door Bangkok kan ik je aanraden. Geniet van de laatste weken. Tot in NL, xxx.

• 20 Maart 2011 - 10:01

Esther:

Leuk leuk :) En nu de laatste weken...have fun :)

• 20 Maart 2011 - 10:07

Floortje:

Hoi Lianne,

Weer erg leuk zo'n update bij mijn zondag ochtend ontbijt! In bankok is er een grote (lees 4000 kraampjes) nacht bazar! Heel erg leuk!!!! Daar moet je echt heen gaan. Neem 1 x voor de lol een tuk tuk (haha) en daarna de taxi!! Je wordt namelijk daar ALTIJD opgelicht, ze brengen je naar winkels waar je niet heen wil en je MOET dan naar binnen. Echt vervelend! Nou geniet er van! Voor je het weet ben je hier weer!!

Dikke kus Floortje

• 20 Maart 2011 - 11:10

Annemarije:

Hey Lian,
    Wat een leuke verhaal en zo te lezen ben jij dus ook heerlijk verslaafd geraakt aan reizen!Je tijd vliegt zo te lezen en de laatste weken nog maar even heerlijk genieten, voor je het weet betaal je weer 100 euro voor een winterjas! haha
    Liefs Anne

• 20 Maart 2011 - 12:17

De Boontjes:

Juh weer een reisverslag!!!!
    Wat heerlijk weer om even iets van je te lezen.
    Super bedankt voor je lieve kaart.

Geniet van je laatste verdiende 3 weken.

Liefs de Boontjes

• 20 Maart 2011 - 13:04

Jolien:

Natuurlijk vind ik het heel leuk dat je het zo leuk hebt daar maar stiekem vind ik het ook heel leuk dat je al bijna weer terug komt!! :) en konniginnedag ben jij in grun hahahhahah...Heel veel plezier in Cambodja en die fietstocht in Bangkok is echt een aanrader!! (www.covankessel.com) kusss

• 20 Maart 2011 - 13:43

Anny:

Je hebt meer beleefd dan je kunt schrijven en dat is maar goed ook, anders ben je niet uniek in deze ervaring. Gisteren het fotoalbum van onze reis naar Vietman weer eens bekeken. Laat ik je ook nog wel eens zien als je terug bent Geniet nu nog 39 dagen, de tijd is zo om. liefs van ons

• 21 Maart 2011 - 08:12

Elly:

Heerlijk om te lezen Lian.En wat een super foto's toch.
    En die brommertjes lijken me doodeng.
    Of ga je maar 5km p/u door alle drukte?
    Nog heel veel plezier met alle avonturen.
    kus van hans en elly

• 21 Maart 2011 - 09:15

Henk-Jan:

Hee!

Dat klinkt allemaal goed. Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar in het verre oosten. Ook de foto's zijn erg mooi. Is het eten daar een beetje fatsoenlijk of eten al die lui alleen maar Chinees?
    Geniet er nog maar even lekker van. Ik zie je gauw weer!

Gr. Henk Jan

• 22 Maart 2011 - 04:01

Niek:

Hee Liantje!

Klinkt allemaal erg goed! Jou tijd zit er dus ook alweer bijna op? Ben je al aan het aftellen of zou je nog wel langer willen blijven? Mijn laatste 10 dagen Aussie zijn ingegaan haha

Xx

• 22 Maart 2011 - 09:21