Jungle tripje! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu Jungle tripje! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu

Jungle tripje!

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

05 Februari 2011 | Nepal, Kathmandu

Beste lezers,

Is mijn vorige blog echt al een week geleden?! Tijd voor een nieuwe update dan!

Na de trekking heb ik 1 dag rust genomen en de hele dag niks gedaan. De volgende dag hadden we namelijk weer nieuwe dingen te doen. Een tripje naar de jungle, omdat dat OOK kan in Nepal. Met een gezellig, knus busje gingen we die kant op met de Polen, Spanjaard en Portugees (van de trekking), met de bagage op het dak. Voordat we weg reden bedacht ik mij dat ik het busticket in mijn tas had. Juist, die tas die nu op het dak lag. De buschauffeur vond het echt nodig dat ik die liet zien, daar zat Lianne dan boven op het dak van de bus. Mocht er daarna wel weer vanaf ;).
We hadden een totaal ticket gekocht, zodat we niks zelf meer hoefde te regelen en zelfs het eten voor ons werd geserveerd. Ideaal !
Activiteit 1: Wandeling naar de olifanten en langs de rivier voor de zonsondergang. Onderweg vertelde de gids dat het moeilijk is om dieren te spotten omdat het weer niet mee zit. Plotseling geeft hij een zein dat we stiller moeten zijn en hem volgen. Stond er toch een Neushoorn met 1 hoorn bij de rivier te drinken!! Wooooh ! Echt heeel gaaf. We stonden aan de andere kant van de rivier, dus erg veilig. De neushoorn zou nooit bij ons komen. Dit was alleen niet zomaar een neushoorn, maar een hele slimme neushoorn. Hij liep rustig de rivier over en kwam aan onze kant het land weer op. De gids begon zich toch wat zorgen te maken en ons plekje was toch niet zo veilig als 10 seconden daarvoor. Het leek hem beter als we in een versnelling terug naar het dorpje liepen. Niks aan het handje ;).
's Avonds stond de volkdans op het programma. Beide hadden we er niet zoveel zin in, maar ach er was verder niks anders. Het was alleen totaal niet wat wij verwacht hadden! Het was een groep van 15 jongens die met stokken allerlei dansjes deden en tegelijkertijd ook nog muziek! Echt super gaaf! En was erg blij dat we op de voorste rij zaten ! :D

Dag 2: Jungle wandeling en Jeep safari. (sommige dingen kan je beter vertellen als je terug bent)
De Jungle wandeling met 2 gidsen met een bamboo stok die ons konden beschermen. 1 voor ons en 1 achter ons. Voordat de wandeling kon beginnen kregen we nog wat uitleg hoe we ons zelf konden beschermen en wat we moesten doen als een beest boos werd. Er zijn namelijk gevaarlijke en minder gevaarlijke dieren in de jungle.
1. de neushoorn.
De neushoorn is alleen vijandig als hij zijn jong beschermd. Alleen weet je nooit of zijn jong in de buurt is. Als hij boos is: ren zig-zaggend weg en klim in een boom. Klim dan wel hoger dan 5 meter, anders kan de neushoorn nog steeds bij je komen.
2. de tijger.
De tijger is heel erg bang en weinig kans dat je hem tegen komt. Mocht dat wel het geval zijn, bedenk dan dat hij bang is van jou! Zoek oogcontact en doe een stap naar voren en een stapje terug. Dat de hele tijd totdat hij weg rent (of jij dood bent, bedacht ik me)
3. de beer.
Als je een beer tegen komt heeft het geen zin om weg te rennen, want hij is sneller. Ook klimmen heeft niet zoveel nut, hij kan dat beter. (oftewel je bent kansloos). Ga bij elkaar staan en maak heeeeel veel lawaai, zodat de beer denkt dat wij groter en sterker zijn. Als dat niet werkt zal de gids ons beschermen met de bamboo stokken. Pff.. die was ik bijna vergeten, gelukkig hebben ze bamboostokken. (waarom geen geweer?!)
De wandeltocht kon beginnen. De uitleg was het spannendste van de hele trekking, daarna namelijk alleen hertjes gezien. Maar de gids wees ons op elke stukje poep wat erg vers was van de neushoorn, beer en hertjes. Toch wel gaaf om door een bos te lopen, waar gevaarlijke dieren ook lopen.
's Middags de jeepsafari was erg leuk, alleen geen spectaculaire dieren. We moesten het doen met apen, pauwen, eekhoorns, hertjes en een soort salamander ;)
De volgende ochtend stond de Olifanttocht op het programma! Jeejj olifant rijden! Ik had er super veel zin in en stond om half 7 al vrolijk naast het bedje. De hele tocht was grappig en vooral leuk om op zo'n groot beest te zitten! Ze zijn echt heeel groot. Qua dieren weer geen bijzonderheden. Helaas.

Onze tijd in het natuurpark zat er op. Dat betekende dat Mink terug ging naar Pokhara voor een nieuwe trekking in de hoop dit keer niet ziek te worden. Ik had genoeg van Pokhara gezien en ging op weg naar Kathmandu. Kathmandu is de hoofdstad van Nepal en daardoor veel groter en ook drukker! De afgelopen dagen verschillende uitstapjes gemaakt in en rondom Kathmandu. Er zijn hier veel tempels en hebben allemaal hun eigen sfeer, wat erg indrukwekkend is. Nu ik in mijn 'eentje' aan het reizen ben, heb ik al veel mensen ontmoet en al 3 nieuwe vrienden gemaakt. Wat de meeste van jullie zal verbazen is mijn vriendjes keuzen. Er zijn hier namelijk best wel veel Nederlandse mensen, schijnt, maar ik heb ze nog niet gesproken. Mijn dagtrips onderneem ik met Engelse! Jajaa uit hartje Londen! Ze praten ook heel hip Engels. Praten is niet echt een probleem, maar sommige berichtjes zijn wel lastig om te begrijpen. Dankje Marloes daarvoor ;).

Voor het geval dat jullie nog niet jaloers genoeg zijn, ga ik nu het fantastische nieuws vertellen. Volgende week zaterdag ga ik naar Tibet ! Yeahh ! Nu al zoveel zin in!

Liefs Lianne

PS: Jack en Carolien! Gefeliciteerd met Koen! Heel erg leuk!!

  • 05 Februari 2011 - 14:40

    Marloes Stoker:

    Blij dat ik je kon helpen! ;) En zo lang is je verhaal nu ook weer niet Liann, no worries! Onderhoud vooral die Engelse contacten, handig als we volgend jaar nog naar de Olympische Spelen willen! Hihi.. Geniet vooral van het lekkere weer, dan zal ik dat hier in Spanje ook doen!
    xxxxxxx

  • 05 Februari 2011 - 17:12

    Mathilde:

    Nou inderdaad, je hebt ons nu wel genoeg jaloers gemaakt! Bofkont. Ik dacht net even te lezen dat je op een neushoorn hebt gereden, maar na diepere concentratie bleek dat toch niet het geval ;). Veel plezier in Tibet, X!

  • 05 Februari 2011 - 19:07

    Coen Smits:

    Wooaaaa. Vet dat jij daar gewoon een beetje tussen de neushoorns en olifanten aan het chillen bent!

    Hier waait het sinds gister 7 beaufort en harder, dus ideaal windsurfweer! ;-)

  • 06 Februari 2011 - 10:25

    Mirjam:

    Lian, wat schrijf je nu.. Tibet? Ja je hebt ons nu mega jaloers gemaakt!! Ook met alle andere verhalen ;)
    Tot op skype!
    Xje

  • 06 Februari 2011 - 15:05

    Rikus:

    het is tijd om een jachtgeweer aan te schaffen met al die wilde dieren om je heen.Daarna gebruik ik hem wel van jou .
    xxxxx

  • 06 Februari 2011 - 15:15

    Guusta:

    Hey.
    Geweldig, vooral Tibet lijkt me helemaal gaaf!!!!!!
    Geniet ervan !!!
    Tot snel op skype
    Kuzzz

  • 09 Februari 2011 - 12:33

    Marjolein:

    My God Lian, je bent hilarisch!:D Heerlijk verhaal, ik ben idd strontjaloers;)

  • 09 Februari 2011 - 19:41

    Jolien:

    Beter een late reactie dan geen reactie toch? ;-) Zullen we jou reis samen nog een keer overdoen? jaloers!! En thanx voor je super lieve mail!! Werd ik wel weer blij van hihi..kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Backpacken door Azië!

Recente Reisverslagen:

01 April 2011

Ankor wie? De Ankor Wat!

20 Maart 2011

Bye, Bye Vietnam

04 Maart 2011

Brommertje rijden en loempia's vouwen!

20 Februari 2011

Tibet tour! Tasha delek !

05 Februari 2011

Jungle tripje!
Lianne

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 20959

Voorgaande reizen:

10 December 2010 - 29 April 2011

Backpacken door Azië!

Landen bezocht: