Chillen in India ! - Reisverslag uit Kochi, India van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu Chillen in India ! - Reisverslag uit Kochi, India van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu

Chillen in India !

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

12 December 2010 | India, Kochi

Na een hele lange reis met 2 overstappen zijn we gister veilig geland in Zuid-India, Cochin. De meeste mensen vinden vliegen spannend, maar kan je zeggen de route van het vliegveld naar het hostel was veel spannender!
Er zijn hier namelijk verschillende vervoersmiddelen: auto,bus,tuktuk,fiets,motoren waar 4-5 personen op zitten, en natuurlijk wandelaars. Op de hoofdweg kom je ze ALLEMAAL tegen. Om te laten weten dat je er aankomt kan je : Met je lichten zijnen, knipperlicht gebruiken en TOETEREN. Regel 1 is kijk NOOIT in je achterspiegel. De taxi chauffeur was erg goed en wist alle drempels en kuilen goed te vermijden. Na 1,5 uur veilig aangekomen bij het hostel.

Vandaag rustig het standje in geweest en de hoogtepunten van Cochin gezien. Een Nederlands palijs waar we gratis inmochten omdat we Nederlandser waren (en geen kleingeld) Het hele paleis stelde geen ene zak voor! Maar het was er iets koeler dan buiten, wat erg fijn was! Hoogtepunt 2 en 3 zijn 2 kerken, die ook niks voorstelden. Hoogtepunt 4 is de Chinese visnetten, waar Cochin ook om bekend staat. Dit was zeker de moeite waard om te bekijken. Vanavond daar ook vis gekocht om op te eten. Het zou voor ons gekookt worden. De kookplaats bleek in een restaurant te zijn en toen bleek dat we OOK DAAR VOOR 1 euro moesten betalen, hebben we de vis na een lange discussie weer netjes afgegeven.
Daarna ergens anders lekker gegeten. Het eten is voornamelijk vis. Op de menukaart kan je kiezen uit vis met verschillende sausen, wat voor vis je krijgt is dan een verrassing. Het sausje trouwens ook.

Na het eten nog naar de kerk geweest die niet boeiend was. Er was buiten namelijk een kerstdienst met kleine kindjes die aan het zingen waren. Omdat er verder niks te beleven is 's avonds zijn we even blijven zitten. En ja na 5 minuten kwam daar een speciale gast : DE KERSTMAN INCL. WIT MASKER :D
Alle kinderen kregen en snoepje, hij gooide met wat snoep en ging er op zijn MOTOR weer vandoor en werd er verteld dat iedereen moest wachten tot volgend jaar !

Morgen maken we een dagtocht naar de Backwaters, wat erg mooi moet zijn. De volgende dag zullen we vertrekken naar Munnar, een plaatsje met 4 straten, maar wel mooie thee plantage's.

Alles is zo anders, ben in een totaal andere wereld beland. Hierdoor willen we niks missen en wijzen we elkaar op alles. Alle mannen willen graag mijn aandacht en kinderen vinden het GEWELDIG als je hallo zegt. Ook zijn we al op de foto geweest met een hele familie. Het is nu wachten op huwelijks aanzoeken...

Het gaat dus erg goed!! Bedankt voor alle berichtjes tot nu toe. Erg leuk om vanaf deze afstand toch ook van jullie iets te horen.

Liefs Lianne
(heb dit heeeeul snel getypt dus let aub niet op de taalfouten en typfouten)

• 12 December 2010 - 17:04

Ies:

wooow, Lien! Nu zitten we wel heeel ver van elkaar vandaan he! Wat leuk om te lezen hoe je eerste dagen geweest zijn. Ik ben benieuwd hoeveel huwelijks aanzoeken je krijgt;)
    heel veel plezier!
    dikke kus vanuit Finland

• 12 December 2010 - 17:05

Mathilde:

Hoi Lianne! Snel he dit bericht? Gek dat jij nu aan de andere kant van de wereld zit, klinkt heerlijk. Ik heb ook weer zin. Kijk je ogen uit de komende dagen zou ik zeggen. X

• 12 December 2010 - 17:17

Linda:

Hey lian!! gelukkig ben je goed aangekomen! ben benieuwd naar je eerste foto's!!

liefs

• 12 December 2010 - 17:24

Rikus:

klinkt goed al die visrestaurantjes
    kuss

• 12 December 2010 - 17:32

Esther:

Haha wat een verhaal! Ben benieuwd naar de rest van je reis als het al zo begint :)
    xx

• 12 December 2010 - 17:51

Marjolein:

Liantjuh! Goed dat je veilig bent aangekomen en alles:D Heulste veulste plezier, geniet van alle maffe cultuurshocks!
    Liefs xx

• 12 December 2010 - 17:58

Guusta:

Hey
    Heerlijk om al snel zo'n leuk verhalen te lezen.
    die vis restaurantjes lijkt me wel geweldig!!!
    dikke kuzz

• 12 December 2010 - 18:08

Mirjam:

Heej Lian!
    Wow wat heb je alveel gedaan in die paar dagen. Ben je niet moe van alle indrukken? Haha en je bent al 'bijna' afgezet, te mooi! Goed dat je de vis hebt terug gegeven..! Hihi. Enjoy!
    Dikke kus van mij

• 12 December 2010 - 19:00

Pons:

Goed bezig Steef! Wel een beetje met wat meer optimisme al die kerkjes bezoeken he ;-). Ben benieuwd naar de eerste foto's. En niet teveel misbruik maken van al die mannen die met je willen trouwen hè!

• 12 December 2010 - 20:26

Marloes:

Liann!! Fijn dat je goed bent aangekomen!! :) Heel leuk om nu ook eens een keertje een verhaaltje van jouw avonturen te lezen! Geniet van alles daar!!

xxxx

• 12 December 2010 - 21:28

Jolien:

Liaaannnnn!! Wat super leuk om zo snel een berichtje van je te lezen :D Kijk je wel een beetje uit voor al die rare mannetjes daar, ik verwacht je namelijk wel weer terug over een paar maandjes ;-) Heel veel plezier morgen en ben benieuwd naar je volgende verhaaltje!! Dikke kus vanuit het heerlijke koude grun hahah

• 12 December 2010 - 23:17

Elly:

Hoi Lianne
    Wat leuk dat je al een verhaal hebt geschreven(,bij sommige mensen duurt het altijd een poosje,sorry Bel )en schrijffouten letten we niet op. Veel te leuk die verhalen.Is de warmte een beetje te doen?En geniet van la die curry,s. Heel veel plezier samen.liefs elly

• 13 December 2010 - 09:35

Heleen:

Nu al mooie verhalen Lian! Ben heel benieuwd naar de foto's! Geniet lekker van de warmte!
    Liefs

• 13 December 2010 - 13:56

Ruud:

Ja joh! Wil je onmiddelijk ophouden met het klagen over de warmte! Het is hier namelijk Ice Age 4.... beetje rekening houden met ons aub.

• 13 December 2010 - 15:07

Christien:

Jeetje wat een indrukken heb je al gehad. Als de eerste drie kerkbezoeken al niks waren, wens ik je veel succes met alle kerken en tempels die je nog tegen gaat komen haha. En vis eten...wat een walhalla;) Geniet ervan! Onwerkelijk dat je daar nu zit he? Ben al benieuwd naar nieuwe verhalen over warmte, huwelijksaanzoeken en spannende tripjes. xx

• 13 December 2010 - 17:11

Ans:

Hoi Lianne, wat leuk dat we op deze manier je belevenissen kunnen volgen. Wat zullen er veel indrukken zijn. Geniet er maar van en we wachten je volgende reisverslag af.
    Groeten uit Friesland