Ooty ! - Reisverslag uit Kochi, India van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu Ooty ! - Reisverslag uit Kochi, India van Lianne Stevens - WaarBenJij.nu

Ooty !

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

17 December 2010 | India, Kochi

Hoii Allemaaal !

Hier alweer een berichtje, omdat ik super blij werd van alle leuke reacties! Erg leuk om te lezen, dus blijf dit doen, dan zal ik regelmatig iets proberen te sturen.

Afgelopen dagen alweer veel mee gemaakt. Ik was gebleven bij de bus reis naar Munnar, zal daar verder vertellen. In Munnar lekker in de theeplantage's gelopen, dit was echt heel erg fijn. Even weg uit alle chaos en drukte en mensen die allemaal iets van je willen. Zelfs in de theeplantage wilden de plukkers met ons op de foto! Terwijl zij nooit de foto's kunnen zien.

De volgende dag (gister) met de taxi naar Coimbatore. Om vanuit daar naar Ooty te gaan. Aangekomen in Ooty regende het en was het koud (15graden of lager). Niet echt een warm welkom. Het hostel heeft een woonkamer waar we kunnen eten en andere backpackers ontmoeten. Wat erg gezellig is.

Vandaag door Ooty gelopen. Het is een erg vervallen dorpje. alles zijn krotten met gipsplaten als dak. Toch zijn de mensen erg aardig en vriendelijk. We hebben op een markt gelopen waar veel kleding werd verkocht, fruit en een straatje verder ook levende dieren die ze voor je kunnen slachten. Daar ben ik maar niet doorheen gelopen.

Daarna naar een park gegaan voor: rust! Alweer rust!Het park leek een beetje op het Noorderplantsoen alleen iets andere boompjes en een paar planten. Voor Nederlandse begrippen niet zo bijzonder, hier is dit erg bijzonder.
In het park liepen voornamelijk rijke indiers die met ons op de foto wouden. Wat wij tot nu toe nog prima vinden. De mannen zijn hier trouwens heeeel erg lelijk..dus ga niet op verzoekjes in hahaha..

Tijdens onze reis hebben we helaas nog niet zoveel beesten gezien. De huisvlieg en de Nederlandse koe zijn in vele aantallen aanwezig. We hebben een aantal apen gezien en 5 hertjes langs de kant van weg.

Morgen staat op het programma een tocht door de bergen. Omdat we in de bergen zijn is het hier ook niet zo warm, 15 graden en 's avonds koelt het af tot graad of 5.

Liefss

  • 17 December 2010 - 10:55

    Jolien:

    Yes ik ben de eerste :D hahah..Leuk om zo snel alweer wat van je te lezen!!! Nu ik weet dat het daar ook niet zo warm is ben ik al iets minder jaloers ;-) Geniet ervan daar!! kuss

  • 17 December 2010 - 11:33

    Elly:

    Lieve Lianne
    15 graden wat zielig en regen ach gut.Wat zielig.Ik was pas zielig gister op de fiets naar Utrecht,storm,hagel,veel regen en heeeel koud.En nu weer een dik pak sneeuw.En ja hoor, urtecht CS ligt ook weer plat, leuk he al die sneeuw. Ik zou naar Amsterdam m,n zusje opzoeken die vandaag geopereerd word ,omdat ze sinterklaas avond bij ons in de tuin uitgleed( ik had geveegd hoor)! en haar pols op een paar plaatsen brak.Maar ik vrees dat ze daar maar lekker in het AMC moet blijven bivakkeren, wel zo veilig.De tuin is wel een plaatje.Maar dat is dan ook het enige. Schiphol had ook al problemen. Nu maar hopen dat dat voor Isabelle geen gevolg heeft,want zij komt maandag (YES) weer terug.LIeve meid trek savonds een vestje aan en geniet van alle leuke avonturen en al die vreemde gewoontes en grappige mensen. dikke kus

  • 17 December 2010 - 11:44

    Chan En Dirk:

    Je wint het toch nog altijd met de graden boven nul, hier sneeuwt het namelijk weer eens :)

  • 17 December 2010 - 14:14

    Coen S.:

    Wees blij dat je niet hier zit nu! Het hele land is in rep en roer door wat sneeuw dat uit de lucht komt dwarrelen. Ben zelf aan het proberen van Delft naar m'n ouders te komen, wat al een heel avontuur is. :-D Bijna anderhalf uur onderweg en nu bijna bij Schiphol......

  • 17 December 2010 - 14:47

    Ies:

    Lientjeeee!
    Leuk hoor je verhaaltje! Wat is de volgende stap in je reis? Of blijf je nog een tijdje in ooity? ik ben benieuwd! Ik heb hier mn laaatste weekend! woooooow! maandag weer terug naar Nederland vliegen!

    dikke kus

  • 17 December 2010 - 16:37

    Ilona:

    Hey Nichtje

    Het is super om je verhalen te lezen zeker mee doorgaan.
    Trek warme kleding haha 15 graden we kunnen hier volop sleeën met een warm skipak en laarzen is het te doen hihi.
    Ga heerlijk verder met genieten.

    Liefs de Boontjes

  • 17 December 2010 - 21:39

    Guusta:

    Hey
    Ja, die 15 graden is wel in kopper,
    HAHAHA

    kuzz

  • 18 December 2010 - 09:59

    Mirjam:

    Heej meis!
    15 graden dat was niet volgens planning toch ;) Haha wij hebben ook slecht weer, gister mijn auto laten staan i.v.m. een 38 kilometer stilstaande file en dus de trein genomen.
    Zo te lezen vermaak je goed! Leuk weer zo'n update! Ben benieuwd naar je foto's..
    Dikke kus Mirjam

  • 18 December 2010 - 13:01

    Annemarije:

    hey Lian!
    Wat leuk om je verhalen te lezen haha! dus in india is het ook zo dat binnen 10min alle verkeersregels die we in NL hebben al overtreden zijn! Je verhalen zijn enthousiast en die 15 graden...hmm wat moeten we daar nu weer van denken! hier in elk geval veel sneeuw, maar van 15 graden wordt ik wel al een beetje jaloers! Ey lian veel plezier daar!Kus

  • 18 December 2010 - 13:59

    Esther:

    Klinkt goed! Blijf schrijven voor ons :)
    xx

  • 18 December 2010 - 14:14

    Anouk:

    Hee Lian!
    Beetje late reactie van mij, maar was een week internetloos ;)! haha.. Maar wat een leuke verhalen al van je!! Geniet er maar lekker van daar!!!
    Dikke kus uit mijn nieuwe huisje in DenBosch

  • 18 December 2010 - 16:40

    Dinie:

    We gaan je reis volgen! Heel veel plezier! Moeder aan Mirjam

  • 18 December 2010 - 20:25

    Floortje:

    Lieve Lian,

    Echt leuk om je verhalen te lezen! Je hebt nu al zo veel mee gemaakt. ben benieuwd naar je al fotos!

    Geniet van de komende tijden, en ik blijf je volgen!!

    Dikke kus vanuit een wit Nederland!

  • 19 December 2010 - 10:46

    Neef Bart :

    he lian klinkt goed en blijf schrijven zijn foto s ook nog mogelijk om een beetje een beeld te krijgen van ons aanstaande fam,

    xx bartje

  • 19 December 2010 - 11:11

    Marloes Stoker:

    Liannn!!
    Hier ook nog een berichtje van mij! Het is voor ons ook heel leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt! Houd dit vooral vol ;)

  • 19 December 2010 - 12:13

    Camiel:

    Hey stevens, zo te horen kon je net zo goed in nederland blijven haha.. Vind het leuk om je verhalen te lezen ga zo door. En zoals iedereen al zegt, je treft het wel met 15 graden daar :D
    Nou geniet nog de laatste 130 dagen :P en schrijf lekker veel zodat wij ook op de hoogte blijven :D

    Kus

  • 19 December 2010 - 14:26

    Paul R:

    Hallo Lianne,
    Het begint al bij mij te jeuken om ook naar India toe te gaan.
    Leuk en lachwekkend verhaal.
    Ik mag er graag naar lezen, dan voel ik mij lekker warm, want het is hier ijskoud!
    Paul R

  • 20 December 2010 - 10:44

    Mariska:

    Klinkt allemaal leuk lian! Ben benieuwd naar foto's. ;)

  • 20 December 2010 - 19:52

    Mathilde:

    Chilliebillie :). Ben jaloers, mooie foto's!

  • 20 December 2010 - 21:05

    Ruud:

    15 graden, noorderplantsoen, huisvliegen, nederlandse koeien, lelijke mannen......het lijkt Groningen wel. Veel plezier! x

  • 21 December 2010 - 10:16

    Sandra:

    Hoi Lianne,
    je bent er!! Ik loop een aantal dagen achter, ik weet het. Maar heb nu ff snel een deel van je verslag gelezen (het is druk, m'n laatste werkdag voor de kerst, dus weinig tijd). Ik groet je namens al je ex-collega's in AP en wens je heeeeel fijne kerst(?)dagen. Geniet! Groeten, Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kochi

Backpacken door Azië!

Recente Reisverslagen:

01 April 2011

Ankor wie? De Ankor Wat!

20 Maart 2011

Bye, Bye Vietnam

04 Maart 2011

Brommertje rijden en loempia's vouwen!

20 Februari 2011

Tibet tour! Tasha delek !

05 Februari 2011

Jungle tripje!
Lianne

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 20979

Voorgaande reizen:

10 December 2010 - 29 April 2011

Backpacken door Azië!

Landen bezocht: